Doğumdan itibaren geleceğimize yön veren yüreklerimizin dokunuşları, her durumda yeni neslin şeklini etkilemekte, yapılandırmaktadır.

Çocuklarımızın geleceğini etkileyen ilk öğrenme ortamı anne, baba ve yakın çevresidir. Büyükanne, büyükbaba, varsa kardeşler ilk öğreticilerdir. Konuşmayı, gülmeyi, sevmeyi, hayata nasıl bakacağını ilk bu okulda öğrenir. Bebekler önce anneyi taklit etmeye başlar. Daha sonra çevresindekileri taklit eder. Her öğrendiğini kendisine yol olarak algılar. Öğrendiği her durum ve ortam çocuğun kişiliğini oluşturmaya başlar.

Genetik faktörler yanında korkularını, sevgilerini sonradan öğrenmesi kişiliğini önemli ölçüde etkiler. Anne bebeğinin yanında yüksek sesle konuşuyorsa bebekte aynı şekilde yüksek sesle konuşmayı öğrenir.

Son dönemlerde hayatın dengesini tutturmak toplum olarak farkında olmadığımız durumlardır. Sevgide denge, ilgide denge, yemede içmede denge gibi daha sayamayacağımız her alanda dengeli davranmak bilinçli olmayı gerektiriyor.

Annelerin babaların aşırı sevgisi veya aşırı ilgisizliği gibi durumlar çocuklar üzerinde olumsuz etkilerle karşımıza çıkmaya devam edecektir. Toplumu annelerin şekillendirdiği anlaşılan gelişmiş toplumlarda ana baba eğitimine önem verilmektedir.

Okullarda zor öğrenciler dediğimiz algı problemi, davranış problemi yaşayan çocuklarımızın sorunlarının altında aile iletişiminde sorunlar olduğu gözlenmiştir.

Toplumsal problemlerimizi en alttan başlayarak iyileştirmemiz gerekmektedir. İleriki yıllarda neslin devir daiminde hatalar nerde varsa toplum onu yaşayacaktır. Tüm bunlar için bugün bilinçli davranmaya başlamalıyız. Yarın insanlık için geç olabilir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.