Turizm Nasıl Geliştirilir: Ayrıntılı Bir Kılavuz « Harbi Gazete

SON DAKİKA

Turizm Nasıl Geliştirilir: Ayrıntılı Bir Kılavuz

Turistlerin turistik olmayan ülkelere nasıl çekildiğini hiç merak ettiniz mi? Bazı yollar var, daha fazlasını öğrenmek için okumaya devam edin!

Bu haber 22 Mart 2024 - 2:54 'de eklendi ve

Turist Olmayan Bir Ülkeye Turist Nasıl Çekilir?

Turizm, birçok ülkede ekonomik büyümenin temel itici güçlerinden biridir ve bu seyahat tutkusu çağında daha da fazlasıdır. İstatistiksel olarak, turistler seyahat ederken ortalamanın üzerinde miktarda nakit harcama eğilimindeler ve bu nedenle, en fazla sayıda uluslararası turisti çeken ülkeler bu kazançlı sektörden en fazla fayda sağlayacak gibi görünüyor.

Covid 19 salgını dünya seyahatlerine zarar verdi ve birçok insanı gerçek kumarhanelere gitmek yerine 7Slots casino kumarhanesindeki slot makineleri ve çevrimiçi oyunlar gibi çevrimiçi alternatiflere yönlendirdi. Ancak o zaman bile, oyun oynamak veya internet üzerinden erişilebilen diğer eğlence türleri dışında seyahat etmek için çok daha fazla neden var.

Turizm Sektörü Her Zamankinden Daha Büyük

Bir ülkeye boş zaman geçirmek için seyahat eden yabancıların faaliyetlerinden yararlanma ihtiyacı yalnızca hükümete ait değildir. Bunun nedeni, yerel işletmelerin belirli nişlerdeki karlılığının büyük ölçüde turistlerin o destinasyona akın etme oranına bağlı olabilmesidir. Buna ek olarak, dünya çapında giderek daha fazla insan, arada bir yurtdışına seyahat edebilecek bir gelir seviyesine ulaşıyor. 1950’lerde yıllık 25 milyon turist ziyaretinden, bugün ise 1,4 milyarın biraz üzerinde bir rakamdan bahsediyoruz. Bu, dünya nüfusunun 7’de 1’inden fazlasının her yıl uluslararası seyahat ettiği anlamına geliyor!

İnternet ve özellikle sosyal ağlar sayesinde seyahat ve turizm sektörü geçmiş yıllarda görülen en hızlı dönüşümlerden birini yaşıyor. İdeal seyahat destinasyonu söz konusu olduğunda trendler sürekli değişiyor. Hatta bazı şehirler, 2019 haşhaş patlamasında olduğu gibi güvenlik tehlikesi oluşturacak kadar turistlerin akınına uğradı; Instagram kullanıcıları, sırf gelinciklerle fotoğraf çektirmek için Güney Kaliforniya’daki Elsinore Gölü’ne akın etti.

İster hükümet ister yerel bir otel yerli ve yabancı turistleri çekmek istiyor olsun, stratejileri büyük ölçüde hedef pazarı ve eğilimlerini anlamaya bağlı olacaktır.

Seyahat Motivasyonunu Bulun

Ülkeniz turistik olmasa bile insanların başka bir ülkeye, hatta kendi ülkelerine seyahat etmek için her türlü nedeni olduğunu unutmamalısınız. Bu, mekanı keşfetme fırsatı olarak da kullanılabilen kurumsal bir ziyaret olabilir veya yemek ve kültür aşkı için de olabilir. Seyahat nedenlerinin yaşlı turistler ile genç nesil turistler arasında önemli ölçüde farklılık göstermesi şaşırtıcı değil. Potansiyel turist demografisinin farklı ihtiyaçlarını ayırt etmek, bir işletme, şehir veya ulusal hükümet olarak turizm pazarlama stratejinizi daha iyi geliştirmenize yardımcı olacak bir numaralı faktördür.

Elbette sosyal medyadaki güncel trendler konuya ışık tutuyor ve turistlerin gezi planlarken tam olarak ne aradığını tespit etmeyi çok daha kolay hale getiriyor. Önemli olan, daha o geziyi planlamaya başlamadan önce dikkatlerini çekmek, gezi boyunca ilgilerini sürdürmek ve deneyim bittikten sonra anıların iyi kalmasını sağlamaktır. Peki, turistleri o kadar da iyi bilinmeyen ve hatta daha az tercih edilen bir destinasyona çekmek için turist motivasyonlarından nasıl yararlanırsınız?

Sosyal Medya Etkileyenlerle Çalışın

Günümüzün turistleri gidecek yerler bulmak için sürekli olarak internette geziniyor ve sosyal medya fenomenleri, seyahat destinasyonları aramak isteyen herkesin başvuracağı figürler haline geldi. Tüketiciler, belirli bir ürün veya hizmet sağlayıcıdan ziyade etkileyicilerle daha derin bir bağlantı geliştiriyor ve bu ilişkiden yararlanarak marka sadakati oluşturmak, ticari bir reklam yayınlamaktan çok daha kolay. Bu nedenle yerel ve uluslararası etkileyicileri kullanmak, potansiyel ziyaretçilerin turistik olmayan bir ülkeye bakış açısını büyük ölçüde değiştirebilir. En başarılı turistik destinasyonlardan bazıları, sayıları artıran etkileyici pazarlamadan yararlandı.

Bu nedenle, ülkenize trafik çekmek için bir sosyal medya pazarlama bütçesi ayırmak, herhangi bir hükümetin alabileceği en iyi karardır. Geleneksel bir reklam hazırlamak için gereken maliyetin çok altında bir maliyetle, yalnızca tek bir gönderide buluşma noktaları, anıtlar, tatil evleri, sokak yemekleri ve daha fazlası için tanıtım oluşturabilirsiniz.

En saygın etkileyiciler, kendileri veya takipçileri için mükemmel bir eşleşme olduğuna inanmadıkları bir ürünü veya destinasyonu asla tanıtmazlar. Bu, onlarla etkileşime geçmeden önce her şeyin söz verildiği gibi olduğundan emin olmanız gerektiği anlamına gelir, çünkü kötü yorumlar potansiyel ziyaretçileri uzaklaştırabilir. Ulusal hükümetler bile artık turizm sektörü için etkileyicilerin desteklenmesinin önemini anlamaya başlıyor. Örneğin Dubai gibi hükümetler, şehirleri ve farklı turistik destinasyonlar hakkında heyecan yaratmak için bundan yararlanıyor.

Şimdi Turizmden Yararlanma Zamanı

Kendini yenilemeye devam eden bir toplumda mevcut turizm patlamasından yararlanmak için en iyi seçeneğiniz, ortaya çıkan trendlere ayak uydurmak olacaktır. Pandemi işleri yavaşlatsa da turizm sektörü önümüzdeki yıllarda çok daha büyüyecek.

 

Sosyal medya fenomenlerini bir kenara bırakırsak, çok iyi bilinmeyen bir destinasyona turist çekmenin daha fazla yolu var. Gelişmekte olan bir ülkede altyapının iyileştirilmesi veya savunulması, ülkenin kültürel kimliğini vurgulayan anıtların ve alanların yenilenmesi, turistik yerlerdeki dil ve para birimi seçeneklerinin optimize edilmesi, kendi web sitenizin kullanılması ve hedefli reklamlar aracılığıyla trafiğin bu siteye yönlendirilmesi, kurumsal veya grup rezervasyonları vb. Turizm ödüllerini toplamak için şu andan daha iyi bir zaman olamaz!

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.